انحراف در گذر زمان

2 بازدید· 24/10/09
Exirtv

⁣این قسمتی از یک برنامه در شبکه تبلیغی مسیحی فارسی زبان است .
در این ویدیو، مرحوم کشیش آرمان رشدی، که حدود سه سال پیش فوت کرد ، از گذر زمان و تأثیر آن بر باورها و ارزش‌های انسانی سخن می‌گوید. او اشاره می‌کند که چگونه دین مسیحیت به‌تدریج از حقیقت خود فاصله گرفته و تحریف شده است. همچنین او با بیان اینکه حجاب، که روزی یکی از اصول بدیهی دین بود، به مرور در غرب رنگ باخته و بی‌حجابی در جوامع گسترش یافته است، و نگرانی خود را از این تغییرات فرهنگی و تحریفات دینی ابراز می‌کند.

آنچه واقعیت دارد و بسیاری از مردم از آن غافل هستند این است که دنیا محلی است برای آزمون انسان‌ها و فلسفه دیگری ندارد. در این آزمون، انسان‌ها با پایبندی یا کنار گذاشتن دین و احکام الهی سنجیده می‌شوند. کنار گذاشتن دین و فراموش کردن احکام خداوند، امری است که باعث می‌شود بسیاری از انسان‌ها، حتی کسانی که زمانی مؤمن بوده‌اند، به تدریج از مسیر درست خارج شده و در این امتحان مردود شوند. ویژگی این افراد چنین است که رفتار خود را هم ناشی از همان غفلت توجیه می کنند و در پندار خود نیز معتقد نیستند که خطا می کنند و گویی در یک لجاجت شخصی با خویش ، همچنان به کجراهه خود ادامه می دهند .

این نکته در قرآن نیز تأیید شده است، جایی که خداوند می‌فرماید:

"وَلَا تَكُونُوا كَالَّذِينَ نَسُوا اللَّهَ فَأَنسَاهُمْ أَنفُسَهُمْ ۚ أُولَـٰئِكَ هُمُ الْفَاسِقُونَ"
(سوره حشر، آیه 19)
"و همچون کسانی نباشید که خدا را فراموش کردند، پس خدا نیز آنان را از یاد خودشان برد؛ اینان همان فاسقان‌اند."

این آیه تأکیدی است بر اینکه فاصله گرفتن از خدا و فراموش کردن احکام او نتیجه‌ای جز گمراهی و فساد نخواهد داشت.
من معتقدم که هیچ انسانی نمی خواهد خطا کند اما گاهی به دلیل دلزدگی های ناشی از رفتار های افراد افراطی ، شرایط اجتماعی ، عدم مطالعه و داشتن دغدغه حقیقت ، وسوسه اطرافیان ، فقدان اعتماد به نفس در حفظ باورهای ایمانی ، درک خطا از مفهوم ترقی ، تجدد و تعالی و اینگونه عوامل در کنار عدم رفاقت و دلسوزی خیلی از انسانها که کمکی برای آگاهی بخشیدن نمی کنند موجب می شود که خیلی ها نا خواسته به مسیر اشتباه بروند و متاسفانه خصلت دنیا اینگونه است که زمانی متوجه مسیر خطا می شوند که معمولاً دیر شده است .به تعبیر پیامبر اکرم ، انسانها زمانی که می‌میرند ، بیدار می شوند ! ساعتها می توان در این باره سخن گفت و در این جمله تفکر کرد!
اندیشیدن ، درگیر کردن فکر ، داشتن دغدغه ذهنی در کسب حقیقت و معرفت موتور محرکه تعالی انسان است .
ارادتمند
امیر مهرداد خسروی

بیشتر نشان بده، اطلاعات بیشتر

 0 نظرات sort   مرتب سازی بر اساس